onsdag 7 november 2012

Det där med trappan....

Här snackar vi snabba ryck.....
För två år sedan fixade vi fasaden på vårt hus.......Även taket och skorstenen fick sig en upprustning då........Sedan var det bara trappan kvar....Och dagar blev till veckor som blev till månader och år.

Så för ca två veckor sedan ringde jag till byggfirman http://uffesbygg.blogspot.se/.  Jag frågade om de kanske kunde ha oss i åtanke fram emot våren;)

Några dagar senare dök det upp två gubbar. De spände upp en presenning som de gömde sig under. Jag trodde att de kanske gjorde lite förarbete. Icke så...De var redan i full gång med att lägga klinker.

I morgon ryker skynket.....

Nu blir det till att planera för plattsättning framför huset istället till våren;) Sedan kanske jag snart är nöjd....Eller inte;))

Uffes bygg står för goa,trevliga,duktiga,snabba, servicemedvetna,härliga byggkillar och en tjej;)

4 kommentarer:

  1. va kul när det händer saker :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med snabba flinka fingrar. Uffes bygg låter faktiskt tryggt.
    Spännande att se trappan sen. Fast det hade varit skoj med en före-bild.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vännen då;)) Gå in på länken som jag lagt med i inlägget.
      Kram

      Radera